torsdag 18. april 2024

SCM Mallorca tur 2014

(af Kurt Nielsen (TFC) , 13. april 2014 ) Mallorca tur 2014

Det var en læge ordineret tur. Jeg skulle se om jeg kunne bringe mit stress lidt ned.

Jeg glædede mig til at komme ned til sol og varme. Jeg stod op kl. 02.00 Lavede kaffe og så af sted op til Ebbe. Her havde vi lavet opsamling, vi var 12 der skulle derned. Vi startede meget seriøst med at drikke en flaske fætter branca som Benny havde med. Jeg kørte med Søren i en god gammel Golf, synes han kørte meget stærkt (120). Det var hurtigt at tjekke ind, der var styr på det hele. Jeg kom til at side på forreste sæde, dejligt. Der var ben-plads.
Klokken blev 06.05 men flyveren startede sgu ikke, ved ikke helt hvad der var galt men kl. 06,55 kom vi af sted. Vi så en flot solopgang over broen til Sverige.

Da vi landede for sent på Mallorca fik vi travlt med at hente cykler, ellers mistede vi en cykeldag. Men vi var der lige i sidste øjeblik. Vi havde lejet dem af et Tysk firma og der var styr på tingene. Det var fine cykler til ca. 20 000 kr. dansk pris. De blev hurtige indstillet.

På hotellet var der nogle der fik værelser, Men Søren-Lis og mig måtte skifte 3 gange, de havde ikke styr på dem. Man kommer glad ind på værelse og opdager der ligger en i sengen (en mand) SKOD !! Havde det så bare været en sød pige :)

Lækkert hotel med kanon udsigt, og god mad. Jeg havde 2 gode cykeldage,på 3. dagen var der udsigt til regn og der var planlagt en kort tur på 70 km. til Sant Elm. Det kørte stille og roligt for det var en fælles tur. På vej ned, havde jeg et grimt styrt, selvom det ellers er et nemt bjerg at køre ned af, med bløde sving.
Der kom en modgående bil der kørte for langt ud i svinget, det betød jeg måtte bremse, og prøve at styre. Men baghjulet forsvandt under cyklen og jeg knaldede ind i et autoværn (med 47 km i timen!) og røg ned under det. Jeg fik trykket ribbene i venstre side af faldet, og højre side fangede en af stolperne som holdt autoværnet. Cyklen er død og jeg blev hentet af en ambulance.
De talte om noget rødt støv fra Afrika (blod-regn) der gør vejene spejl glatte. De havde desværre hentet flere i det område, men hvorfor kommer der ikke et skilt op??
Jeg var på sygehuset i 12 timer og fik lagt drop med det samme samt  noget morfin da smerterne var mega store. Lis var med til sygehuset, men blev smidt ud da besøgstiden var slut. Så lå jeg der uden papirer og mobil, lidt øv ikke at kunne komme i kontakt med nogen. Jeg var til røntgen 3, gange da jeg besvimede første gang (smerter). Men ikke noget brækket, lækkert (var vist heldig den dag). Fik 5 sting under hagen, da remmen fra hjelmen havde skåret mig. Men godt jeg havde den på!
Sygehuset var en historie for sig selv, de vaskede ikke mine sår (de bruger jod), handsker hmm, det var ikke hver gang. En dame blev bag bundet med et lagen, en fik spændetrøje på og en anden faldt ud af sengen da de havde glemt sengehest (så klag ikke så meget over de danske sygehuse).
Jeg blev hentet af 3 søde piger (Søs-Lis-Lenette). Hjemme på hotellet havde Pia smuglet lidt mad ud til mig, jeg havde ikke fået noget siden morgenmaden. Ebbe kom med en stor fad bamse, så burde alt jo være godt. Men jeg havde store smerter der (morfinen var ved at aftage). Søs fik lavet et ekstra nøglekort til mit værelse (god ide) og Ebbe fik vasket mig og lagt mig i seng. Da jeg lå i sengen kunne jeg ikke rejse mig, men havde mobilen i hånden så jeg kunne ringe efter Søs. Men hun kom af sig selv kl. 03.30 og satte sig på sengen og holdt mig i hånden (det var super), følte mig meget hjælpeløs og alene (Lone var der jo ikke). De næste 4 dage var hårde og jeg var forslået over alt og kunne ikke se meget da brillerne var knust. Endelig skulle vi hjem. Der gik ged i det med bussen der skulle hente os, den kom bare ikke og vi fik fat i nogle taxaer. Kørte Skoda med læder, stue lækker bil, men sædet trykkede på ribbene så da jeg kom til lufthavnen var jeg svimmel (skod). Lis tog mine tasker, kunne jo ikke selv noget.

Da vi kom til Danmark var det regn og koldt, øv.
Jeg blev hentet af en noget nervøs kone, men hun var glad for at se resterne af mig.

Tak til alle deltagerne på denne tur, de var meget hjælpsomme.

Kurt Nielsen, TFC.

Et par billeder af den uheldige ryter: